PCS hormati, terima keputusan rakyat dengan rendah hati - Anifah

27/09/2020 05:57 PM

KOTA KINABALU, 27 Sept -- Parti Cinta Sabah (PCS) menghormati keputusan rakyat dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah semalam yang menyaksikan parti itu gagal memenangi sebarang kerusi di kesemua 73 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang ditandingi, kata presidennya Datuk Seri Anifah Aman.

Beliau berkata walaupun kemenangan tidak berpihak kepada PCS, namun beliau tetap berbangga dengan rakyat Sabah yang telah menjalankan tanggungjawab dengan mengundi pada pilihan raya itu.

“Namun, jangan lupa kita hanya sebuah parti yang sangat baharu, tidak sampai dua  bulan. Kita masih mendapat sokongan dalam bentuk undi  walaupun tidak menang. Nombor yang kecil, tetapi cukup untuk sebuah parti baharu dalam perjuangan yang panjang,” menurutnya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Anifah berharap anggota parti berkenaan tidak berhenti memperjuangkan hak-hak mereka sebagai rakyat Sabah.

Pada PRN Sabah ke-16 itu, Gabungan Rakyat Sabah, yang terdiri daripada Perikatan Nasional, Barisan Nasional dan Parti Bersatu Sabah, memenangi 38 daripada 73 kerusi yang dipertandingkan untuk membentuk kerajaan negeri baharu dengan majoriti mudah. 

-- BERNAMA
NAM NAM NHD

ABOUT US

Malaysia National News Agency
Wisma BERNAMA
No.28 Jalan BERNAMA
Off Jalan Tun Razak
50400 Kuala Lumpur
Malaysia

Tel : +603-2693 9933 (General Line)
Email : helpdesk[at]bernama.com

Categories

General
Business
Sports
Politics
World
Features
Thoughts
Infographics
Videos
Images
Exclusive Press

Copyrights

Disclaimer
Privacy Policy
Security Policy